~ be my wonderwall ~

September 19, 2012

Hati seorang Wanita

kadang-kadang aku tertanya kenapa hati seorang wanita itu sangat lemah, adakah dia memang selemah fizikalnya yang sering digambarkan semua orang..
ataupun sebenarnya hati seorang wanita itu sangat lembut bakkata orang penuh dengan sifat kewanitaan dan keibuaan lantaran itu dijadikan Allah sebagai seorang ibu dan isteri yang sagat sabar dengan anak2 dan juga suami..(tapi perasaan ini saya aku rasa tiada pada wanita yang membuang anaknya sendiri atu mendera mereka, okey)

seorang wanita bukannya alat untuk dijadikan ujian untuk kaum lelaki mengenali mereka..jika kamu mahu mengenali mereka...kenali mereka dengan cara yang baik..katakan pada mereka dengan terus terang bahawa kamu mahu mengenali....
takperlu mengajak mereka untuk keluar dating atau perkara2 yang lain yang  takperlu aku sebutkan disini hanya untuk menguji mereka..kononye itu cara untuk mengenali wanita itu sesuai tak dengan diri lelaki itu..

pendapat peribadi, sorry aku tak suka cara itu..perempuan ini ada perasaan tau, jangan la buat test2..dia bukan alat, pastu bila dah banyak kali test..rosak pastu ko buang...that's not the way okay..
bagi aku berterus terang itu adalah lebih baik dari konon2 nak berlapik lapik la..

macam aku cakap sebelum ini..straightforward je...kalau nak kenal, bagitahu nak kenal, if rasa tak sesuai, bagitau dengan cara yang baik...orang boleh terima dari kau dok main perasaan orang...
lagi satu, kalu dah berkenan, sila la jumpa parents..wanita itu milik ibu ayah sebelum mereka berkahwin...selepas berkahwin baru la dia milik suami..

lagipun aku respek dekat Mr.Y..waluapun baru berkenalan dengan kawan aku selama sebulan..tapi dia straight forward bagitau kat parents dia and parents kawan aku bahawa mereka mahu serius..itu baru lelaki beb, gentleman..aku doakan korang bahagia okey..lagipun dia comel n tough..=P

wanita dilahirkan dari rusuk lelaki yang dekat di hati untuk disayangi...
bukan dari kepala untuk dijunjung atau di kaki letaknya..

sebelum anda lukakan hati seorang wanita, fikirkan jika yang terluka hati saudara perempuan kamu yang kamu sayangi...


No comments: